herkese özgürlük, herkese silah- gel vatandaş!


Silah Üreticileri, Satıcıları ve Sevenleri Derneği (SÜSASD) diye bir dernek var bir kere. Kötü bişey de diyemezsin haklarında, direkt gelip vururlar seni.

Neyse, bu pazartesi sabahı özgürlüklerle ilgili haberimiz aynı zamanda silahlarla ilgili. İstersek iki silah taşıyabliyoruz artık. Ayrıca daha çok silah satmak ve böylece daha zengin olmak istiyorsak internette reklamını da yapabiliyoruz. İnsallah dijital pazarlama ile daha önce girmediğimiz evlere girebiliyoruz ve en güzeli, artık 18 yaşındaysak da bir hatta iki silahımız olabiliyor. Sabıkalıysak da öyle. Alışkanlıklarımızı bırakmak zorunda değiliz, hemen yeni silahlarımıza kavuşabiliyoruz. Rapora gerek yok.

böyle görüntüler tarih olsun artık, silah tüccarlarına özgürlük!

böyle görüntüler tarih olsun artık, silah tüccarlarına özgürlük!

Birtakım özgürlükleri birtakım özgürlüklerden üstün tutan STK’lar durumdan şikayetçiymişler. Umut Vakfı halihazırda işlenen cinayetlerin %60’ının ateşli silahlarla işlendiğini açıklamış. Güzel, daha bir yaratıcılığını kullanarak birbirini öldürmek zorunda kalan %40 da artık daha etkin hareket edebilir, çok düşünmesine de gerek kalmaz, vuruverir.

Hani insan merak ediyo ya; abi kim bu insanlar bu kararları ne diyerek geçiriyorlar, diye. Silah Üreticileri, Satıcıları ve Sevenleri Derneği Başkanı – ki herhalde bi sürü silah dükkanı ve ikiden çok silahı vardır, mahallede bi yürüdü mü herkes tırsıyodur, karısı belki de hep bi tedirgindir– ‘iç savaş çıkarsa silah gerekir’ demiş. Bizim bilmediğimiz birşeyler mi biliyo bu adam?

Bi de herhalde TBMM Silah Alt Komisyonu’nda kayınçoları varmış, birlikte vermişler bu güzel kararları. Silah Alt Komisyonu diye birşey de var evet, silahların ve silahlıların haklarını korumak için gerektiğinde tasarılarda değişiklikler yapmak o amcaların görevi.

İyi haftalar, tatlı özgürlükler.

3 Comments

Add yours
  1. Zeynep Erdim

    Türkiye’de silah alımının bu kadar kolay olması öncelikle kadınları öldürecek. Kafası bozulan herifler artık iki tokat atmak yerine direkt silaha sarılacaklar.

    Sonra çocuklar gelecek. karısını öldüren herif ani refleksle ‘ben bunları yetim bıraktım lan, n’aptım lan, analarını öldürüm lan, kim nasıl bakcak bunlara? ‘ deyip çocuklara saydıracak kurşunları.

    Yasa geçtikten sonra silahlı saldırı sonucu öldürülen kadın ve çocuk istatistiğini Umut Vakfı yakında takip edecektir mutlaka. Öldürülen her bir kadın ve çocuğun asıl katili bu yasayı geçirenler olacaktır. Şimdiden şikayet dilekçelirimizi hazırlayalım.

  2. moreasus

    Ne demek silah ruhsatını denetimsiz vermek, ne demek 18 yaşındakilere sihal satışını yasallaştırmaya çalışmak, ne demek silah reklamlarına eyvallah demek! Birilerinin karar alıcılara bol bol para akıttığı ve çuval çuval daha akıtacağını taahhüt etmesi, yani mesela?

    Ülkedeki genç nüfus birilerinin ağızının salyalarını mı akıtıyor? Kalkınma planı olarak önce gençlere kolay yoldan silah satılarak ülke bütçesine güzel bir girdi sağlanır. Ardından hızla artan kim vurdularla da işsizlik azaltılmış mı olur?

    Bu tasarı meclisten geçerse iç savaşı çıktı bilelim. Silah Üreticilerini ve Satıcılarını Sevenler Okşayanlar ve Gözünü Para Bürümüşler Derneği Başkanı da böyle düşünmüş, bu rahatlık ve kesinlikle konuşuyor olsa gerek.

    Bu arada bu sabah ntvmsnbc’nin anasayfasındaydı bu ”silahlanma” haberi ardından manşetlere su haber oturdu:
    Fransa’da bir kreşi basan ve yanında iki kılıç taşıyan silahlı saldırgan 20 çocuk ve bir öğretmeni rehin aldı. Çocukların çoğunu bırakan saldırgan intihar etmek için silah istedi.
    Çok manidar bulduğum bu haberi ”Bakın işte silahı olsaydı böyle olaylara mahal bırakmadan kafasına sıkıp kendini ve çevresini büyük dertten kurtaracaktı” diyecek Silah Öpenler Cemiyetinden korkuyorum.

    fyi:
    UMUT Vakfı’nın 2009 rakamlarına göre, Türkiye’de yılda dört bine (evet evet 4 Bin) yakın kişi ateşli silahlarla ölüyor, 700 kişi de yaralanıyor.
    *Cinayetlerin yüzde 60’ında ateşli silah kullanılıyor.
    *Her 10 kişiden birinde ve her üç evden birinde ateşli silah mevcut. (Halihazırda!)
    *Silaha kolay ulaşılabilir olması cinayet, intihar gibi olayların en önemli nedeni. Evde silah bulunması ev halkından birinin cinayet, intihar, kaza gibi nedenlerle ölmesi riskini yüzde 41 artırıyor.
    Tartışma, kıskançlık, namus gibi önceden tasarlanmamış olaylarda silah kullanımı yüzde 90.

+ Leave a Comment