!f’te İlk Gün!

!f’te İlk Gün!


!f bugün başladı! Nihayet salonlarda buluşabilmenin tatlı heyecanını yaşıyoruz. Bugün gösterimlerde izleyiciyle buluşan kimi yönetmen ve ekipleri için de heyecanlı bir gün oldu. Her yıl merakla beklenen ve son yılda üretilen Türkiyelı kısaları bir araya getirdiğimiz Türkiye’den Kısalar bölümünün iki seçkisi dopdolu salonlarda seyirciyle buluştu.

 

Gizli Tanık: Vicdan derlemesinin filmlerinden olan Ayakkabı ve Toprak‘ın yönetmenleri gösterim sonrası seyircilerle sohbet etti. Ayakkabı’nın yönetmeni Nehir Tuna filmini kendi tecrübelerinden yola çıkarak yazdığını ve kendisi gibi erken yaşta büyümek zorunda kalan çocukları gördüğümüzü anlattı. Toprak‘ın yönetmeni Onur Yağız bir “gurbetçi” olsa da anadilinin yine de Türkçe olduğunu ve filmde de şahit olduğumuz çocuk gibi kendisinin de anaokulunda yaşadıkları ülkenin dilini öğrendiğini, böylece ailesinin çevirmeni olduğundan erken büyümek zorunda kaldığını paylaştı.

Olağanüstü Hatıralar derlemesinde yer alan Yazın, Russell’s, Ölümlü, Görünmez Kadın, Zigzag, Nedret Bugün Kaybolur ve Dans Eden Kızlar filmlerinin yönetmenleri de gösterim sonrası izleyicilerin sorularını yanıtladı.

Yazın’ın yönetmeni Sercan Sezgin tatillerini geçirdiği ve büyüdüğü kasabada çektiği filmde kendi anneannesiyle dedesinin oynağını; Russell’s‘ın yönetmenleri Ece Yazıcıgil ve Ilgın Harput filmlerinin adının çok ölümcül bir yılan olan Russell’s viper’dan geldiğini ve Ilgın’ın rüyasından esinlenerek yola çıktılarını; Ölümlü‘nün yönetmeni Ömer Deniz babaannesiyle yaptığı konuşmalar sonucunda zamanla oynayarak gerçeküstü bir hikaye yaratmak istediğini; Görünmez Kadın‘ın yönetmeni Lütfü İrdem filminde Zazaca’yı kullanmasının sebebinin kaybolmakta olan bir dil olması ve ana karakter olan kadının ‘görünmez’ olmasının birbirleri içerisinde bir hassasiyet oluşturduğunu; Zigzag‘ın yönetmeni Zeynep Merve Uygun filmini Osmanlı’dan günümüze deniz/tatil anlayışının üzerinden oluşturduğunu; Nedret Bugün Kaybolur‘un yönetmeni Berrak Çolak zamansız ve mekânız bir his yaratmak istediğini ve rüyanın da zaman-mekân, insan ve olayların karıştığı bir alan olduğunu; Dans Eden Kızlar‘ın yönetmeni Zeynep Köprülü çocukluğunda çok ülke ve şehir değiştirmek zorunda kaldığını ve o ayrılık hissini vermek istediğini paylaştı.

Bugün seyircilerle buluşan bir diğer film ise !f Yeni İzleyici ödülü için yarışan ve Emre Erdoğdu’nun ilk uzun kurmacası olan Kar oldu! Türkiye sinemasının en iyi gençlik filmlerinden biri olmaya aday olan “Kar” ın yönetmeni Emre Erdoğdu, oyuncuları Hazar Ergüçlü, Halil Babür, yapımcısı Emine İzmir, görüntü yönetmeni Ercan Küçük ve kurgucusu Ayris Alptekin izleyicinin sorularını cevapladı. Sinemanın ‘cahil cesaretine’ ihtiyacı olduğunu söyleyen Erdoğdu, Müzeyyen karakterinin nereden geldiğini merak edenlere tanıdığı bütün kadınlardan geldiğini söyledi. Filmin adının neden ‘Kar’ olduğunu soran izleyiciye de “Ali karakteri Bolu’da yaşadığı için kar onun için huzur anlamına geliyordu ama İstanbul’da yaşayan Müzeyyen için başka… Onlar arasındaki farklılığı gösterebilmemin yoluydu kar benim için” dedi.

+ There are no comments

Add yours