!f gaste konuştu: Dirty Cheap Creative


!f gaste # 4
14 Şubat / 17.00 / Fitaş IV

31-afis “Korsan anarşist birşey ama düzeni değiştiriyor”

Moral Bozukluğu ve 31

Ali Yorgancıoğlu, Gönenç Uyanık, Uluç Ali Kılıç, kısaca Dirty Cheap Creative, 14 saatte tek bir sahnenin çekimini izlerken hırs yapmışlar, 18 saatte koca filmi çekmişler. Önemli olan bitirmek, izlenebilir, komik bir şey yapmakmış. Ama daha fazlası olmuş. Sağlık olsun.

Fikir nereden çıktı?
Çıkış noktası bir günde film çekmek olunca uydurduk konuyu da. Bir günde ne çekeriz? Herkes ne muhabbetini rahat yapıyor? Seks. Herşey doğaçlama. Yazılı hiçbirşey yok. Yani bizde 31 filmi yapalım diye bir yanıp tutuşma yoktu. Seks filmi çok sert olur, zor olur, soyuncak kadın bulur muyuz derken bu çıktı.
İlk başta 31’e eşanlamlı kaç kelime sayılıyor.
24. Kaan Sezyum buldu onları. Kendisi akıl etmiş. Herkesin yaratıcılığının birleştiği bir proje oldu. Tek kaynaktan çıkmadı. Ama 31 mekan sayısında tuttu tesadüfen.
Karakterlerin yaşadıkları gerçekçi mi?
Abazanlık gerçekçi bir şey. Bir sürü var yani 31 çeken. Ben herhalde kendimi izliyorum diye düşündüm. Yok o kadar değil belki. Yani erkek olunca böyle bir sıkıntı oluyor diyelim. Dönem dönem…
Masadaki adam aniden yok oldu?
Evet onun sahneden çıkması gerekiyordu. Yok ettik.
Sinemayı ciddiye alıyor musunuz?
Tabii ki. Bizim yaptığımızı değil ama sinemayı genel olarak ciddiye alıyoruz.
Kendinizi ciddiye almıyor musunuz?
Yani seviyoruz ama açıkçası çok derin bir şey göremiyoruz yaptığımız şeyde. Bu böyle bir şey. Biraz workshop gibi oluyor. Bir yandan birşeyler öğreniyoruz.
Korsan durumu nedir?
Festivalde gösterildikten sonra herkes izleyebilecek. Korsanlara posterler asılıyor. Festivale girmesi süper oldu, gurur duyduk falan ama bizim amacımız bedava dağıtmaktı. Korsan anarşist bir durum aslında. Paralı olan birşey, fikir haklarını tamamen ihlal ederek satılıyor. Ve çok acayip bir şekilde herkeste var. Film şirketi sahiplerinde, dağıtımcılarda bile. Demek ki anarşist birşey düzeni değiştiriyor. Müzik şirketleri kara kara başka gelir kaynakları bulmaya çalışıyor. Biraz da bu değişimin içinde yer almak istedik. Çünkü izlensin istiyoruz. 20 bin kişi izlerse çok mutlu oluruz. Bunu böyle kurguladık. Biz karşıladık. Ama bundan sonrası için para bulmamız gerekecek. Bu film bize bunu sağlasa yeter.

gaste tam sayfa, read in english

1 comment

Add yours
  1. Zeynep Erdim

    sanırım hayatımda daha komik bi film görmedim. o kadar zavallılar ki, 2000’lerin tutunamanayanları. :))

+ Leave a Comment